Αναφορά του νόμου για Φορέα Κοινωνικής Στήριξης

4 Min Read


Έντονη ήταν η αντίδραση από τον βουλευτή του ΑΚΕΛ, Χρίστο Χριστοφίδη, σχετικά με την απόφαση του Προέδρου Χριστοδουλίδη να παραπέμψει στο Ανώτατο Δικαστήριο τον νόμο που ψήφισε η Ολομέλεια της Βουλής πριν από ένα μήνα, με στόχο τη διαφάνεια και τη λογοδοσία στο Ταμείο που διαχειρίζεται η Πρώτη Κυρία, τον ανεξάρτητο Φορέα Κοινωνικής Στήριξης. Μιλώντας χθες στην εκπομπή του «Άστρα» «Ραδιοφωνική Πυξίδα», επεσήμανε πως δημιουργεί πρόσθετα ερωτήματα η επιμονή της κυβέρνησης να μην τους ελέγχουν. Όπως είπε, δεν γίνεται στο Προεδρικό -που είναι η κατ’ εξοχήν εκτελεστική εξουσία και λαμβάνει αποφάσεις εκατομμυρίων- να παίρνουν αβέρτα λεφτά και να μη γνωρίζει κανείς γιατί και από πού τα πήραν. Ο κ. Χριστοφίδης υπέδειξε πως το πιο σωστό είναι να μεταφερθεί ο συγκεκριμένος φορέας στο ίδρυμα κρατικών υποτροφιών για να καλύπτονται πραγματικές ανάγκες των φοιτητών και να μη γίνεται ρουσφέτι και φιλανθρωπία. Παράλληλα, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ υπενθύμισε πως ο ίδιος έχει υποβάλει πολυσέλιδη καταγγελία στην Ελεγκτική Υπηρεσία για σωρεία παραβάσεων της νομοθεσίας σχετικά με τον συγκεκριμένο φορέα. Πρόσθεσε πως το κράτος δομημένα πρέπει να βοηθάει τα παιδιά και όχι να εξαρτώνται από φιλανθρωπία ή την καλή βούληση των ιδιωτών.

Εξάλλου, όπως επεσήμανε σε γραπτή δήλωσή του, η νομοθεσία στοχεύει στην ενίσχυση της διαφάνειας και της λογοδοσίας. Εάν τα κόμματα και άλλοι οργανισμοί υποχρεούνται (καλώς) να δημοσιοποιούν τις εισφορές που λαμβάνουν, πόσω μάλλον το κατ’ εξοχήν κέντρο εκτελεστικής εξουσίας, το Προεδρικό, το οποίο λαμβάνει σημαντικές αποφάσεις που πολλές φορές επηρεάζουν συμφέροντα εκατομμυρίων ευρώ.

Θέλουμε να υπενθυμίσουμε ότι έχουμε υποβάλει στην Ελεγκτική Υπηρεσία συγκεκριμένες καταγγελίες για παραβιάσεις της νομοθεσίας και των κανονισμών για τη λειτουργία του Φορέα, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα.

Η Αναφορά καταχωρίστηκε χθες και στη βάση ενημέρωσης από τη ΝΥ αναμένεται να επιδοθεί μέχρι σήμερα. Ορίστηκε για οδηγίες στις 30/10/2024.

Σύμφωνα με το Σημείωμα που συνοδεύει την Αναφορά, υπενθυμίζεται ότι ο Ανεξάρτητος Φορέας Κοινωνικής Στήριξης ιδρύθηκε το 2014, με πρωτοβουλία της συζύγου του τότε Προέδρου της Δημοκρατίας, με στόχο την οικονομική στήριξη φοιτητών που δεν μπορούσαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους για απόκτηση πρώτου πτυχίου/διπλώματος, λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Βασικοί λόγοι στους οποίους εδράζεται η Αναφορά του Νόμου, σημειώνεται, είναι η ασυμβατότητα με τα Άρθρα 7 και 8 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ και τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων, τα οποία προβλέπουν ότι η επεξεργασία των δεδομένων πρέπει να ανταποκρίνεται σε σκοπό δημοσίου συμφέροντος και να είναι αναλόγως προς τον επιδιωκόμενο θεμιτό σκοπό. «Η δημοσιοποίηση του καταλόγου, σε σχέση με τους προβλεπόμενους πόρους του Ειδικού Ταμείου, μπορεί να είναι δημοσίου ενδιαφέροντος, όχι όμως δημοσίου συμφέροντος», αναφέρεται.

Στο σκεπτικό της Αναφοράς διατυπώνεται επίσης η θέση ότι η διαφάνεια, ο έλεγχος και η λογοδοσία των εισφορών που γίνονται στο ταμείο του Ανεξάρτητου Φορέα Κοινωνικής Στήριξης, του οποίου προεδρεύει ο/η εκάστοτε σύζυγος του Προέδρου της Δημοκρατίας, «διασφαλίζονται και από τον ιδρυτικό του Νόμο, αφού άλλωστε οι εισφορές γίνονται με εμβάσματα στην Κεντρική Τράπεζα που ελέγχει και την πηγή προέλευσής τους».



Share This Article