Δρόμος Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς: Μοιράζουν υποσχέσεις και φορτώνουν την ευθύνη στην Intrakat

6 Min Read


Σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις αντιδράσεις για τη διακοπή της σύμβασης για το δρόμο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης και ο διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Έργων έσπευσαν χθες στην περιοχή της Χρυσοχούς όπου είχαν σύσκεψη με εκπροσώπους Τοπικών Αρχών και φορέων της Πάφου. Ο κ. Βαφεάδης διαβεβαίωσε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να υλοποιήσει το έργο και να ολοκληρώσει όσο το δυνατόν συντομότερα το δρόμο Πάφου – Πόλης. «Έχουμε δεσμευτεί απέναντι σε όλους είπε ότι θα προχωρήσουμε άμεσα με την προκήρυξη προσφορών, με την ανάθεση του έργου σε άλλον εργολάβο, ούτως ώστε να προχωρήσουμε και να το παραδώσουμε το συντομότερο δυνατόν», ανέφερε. Παράλληλα, είπε ότι δεν καθυστερεί καθόλου η υλοποίηση της δεύτερης φάσης, τουναντίον, πρόσθεσε, έχουμε πει ότι θα δούμε αν μπορούμε να επιταχύνουμε τη δεύτερη φάση και ότι έχουμε συμφωνήσει μία σειρά από έργα, τα οποία μπορούν να ολοκληρώσουν αυτή την όλη υπόθεση που συνδέει την Πάφο με την Πόλη, να γίνει πιο λειτουργική, όπως τα έργα στη Μεσόγη, για να συνδέσουν την Πάφο με τον αυτοκινητόδρομο, άλλες διαδρομές, οι οποίες συνδέουν τις γύρω περιοχές. Η δεύτερη φάση, σύμφωνα με δήλωση του διευθυντή του Τμήματος Δημοσίων Έργων, μπορεί να προκηρυχθεί το 1ο τρίμηνο του 2026. Για την 1η φάση οι νέες προσφορές, είπε ο κ. Βαφεάδης, μπορούν να προκηρυχθούν άμεσα μόλις ολοκληρωθεί η καταγραφή για το έργο που έγινε μέχρι τώρα. Με αυτόν τον τρόπο είπε θα κερδηθεί χρόνος για να υλοποιηθεί το έργο συντομότερα.

Θα διεκδικήσουν αποζημιώσεις

Σε ερώτηση εάν το κόστος θα ξεπεράσει κατά πολύ το αρχικό κόστος, σημείωσε πως εκτιμούν ότι θα το ξεπεράσει και ανέφερε ότι η σύμβαση προνοεί ότι τυχόν τερματισμός, τυχόν νέα προσφοροδότηση του ίδιου έργου, αν υπάρχει μία αύξηση στο κόστος, τότε η σύμβαση επιβάλλει στο κράτος να διεκδικήσει αυτά τα λεφτά από τον προηγούμενο εργολάβο.

Ο κ. Βαφεάδης επανέλαβε ότι καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε το έργο να ολοκληρωθεί από την Intrakat και επιθυμούσε, πρόσθεσε, να προχωρήσει το έργο γιατί θα αποφεύγαμε αυτό το πισωγύρισμα.

Σε ερώτηση αν καθυστέρησε η διακοπή του συμβολαίου με την Intrakat, o κ. Βαφεάδης ανέφερε ότι το Τμήμα Δημοσίων Έργων ακολούθησε πιστά τις πρόνοιες της σύμβασης και έκανε πολύ καλά τη δουλειά του.

«Εργαζόμαστε», κατέληξε, «για να βρεθούν λύσεις, αλλά υπάρχουν και κόκκινες γραμμές όταν ξεπεράσει ο ανάδοχος τις κόκκινες γραμμές το κράτος πλέον πρέπει να πάρει ένα νέο δρόμο και αυτό έχει συμβεί σε αυτή την περίπτωση». Κώστας Νάνος

H Intrakat προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για αποζημίωση €35 εκατ.

To Τμήμα Δημοσίων Έργων για εχθρική στάση και τους χειρισμούς της κυβέρνησης επέκρινε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της AKTOR – Intrakat, Aλέξανδρος Εξάρχου, απαντώντας στη διακοπή του συμβολαίου για το δρόμο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς. Ο κ. Εξάρχου ανακοίνωσε ότι η κοινοπραξία θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να ακυρώσει την απόφαση για διακοπή του συμβολαίου και τόνισε ότι θα διεκδικήσει με νομικά μέσα αποζημιώσεις ύψους τουλάχιστον 35 εκατομμυρίων ευρώ. Υποστήριξε ότι το έργο δεν πρόκειται να τελειώσει σε 3 χρόνια και με τους υφιστάμενους όρους της σύμβασης, όπως είπε, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί ποτέ, ενώ κατηγόρησε και το Τμήμα Δημοσίων Έργων ότι ψεύδεται. Ο διευθύνων σύμβουλος της Ιntrakat σημείωσε ακόμη ότι στα διάφορα αιτήματα και τις επιστολές της εταιρείας το Τμήμα Δημοσίων Έργων έχει απαντήσει κατά μέσο όρο σε 18 μήνες. Ο κ. Εξάρχου επανέλαβε τις καταγγελίες της κοινοπραξίας ότι προβλεπόταν λόγω τυπογραφικού λάθος, όπως ανέφερε, πολύ μεγαλύτερη ποσότητα αδρανών υλικών από αυτά που χρειάζονταν, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι θα έπρεπε να κατεδαφιστεί το Τρόοδος για να βρουν τέτοιες ποσότητες αδρανών. Τέλος, αναφέρθηκε στην έλλειψη χώρων απόθεσης των υλικών που παράγονταν από τις χωματουργικές εργασίες.
Υποστήριξε, ακόμη, ότι η κοινοπραξία είχε τη δυνατότητα και την πρόθεση να υλοποιήσει το έργο, όμως δεν έβρισκε καμιά στήριξη από το κράτος.



Share This Article