Συγκλονισμός στην κυπριακή κοινωνία μετά από τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα που στοίχισαν τη ζωή σε τέσσερα συνολικά νεαρά άτομα. Τον συγκλονισμό του εξέφρασε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο οποίος ανέδειξε τη σημασία «να χτίσουμε κουλτούρα για την οδική ασφάλεια», για να αποτρέψουμε την επανάληψη τέτοιων περιστατικών.
Συγκεκριμένα, το πρώτο θανατηφόρο αφορά περιστατικό που σημειώθηκε στην επαρχία Αμμοχώστου λίγο μετά τα μεσάνυχτα του Σαββάτου. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σαλούν όχημα το οποίο οδηγούσε 18χρονος Ε/κ –έχοντας τέσσερις νεαρούς ως επιβάτες– κι ενώ κινούνταν από Φρέναρος προς Δερύνεια, συγκρούστηκε με σαλούν όχημα που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και που προσπαθούσε να στρίψει δεξιά. Το όχημα των νεαρών μετά τη σύγκρουση με το αυτοκίνητο προσέκρουσε διαδοχικά σε λυόμενο υποστατικό και ακολούθως σε κυπαρίσσια. Από τη σύγκρουση, η οποία ήταν σφοδρή, τραυματίστηκαν θανάσιμα ο 20χρονος συνοδηγός του πρώτου οχήματος και άλλος ένας 20χρονος κι ένας 18χρονος που βρίσκονταν στο πίσω κάθισμα. Οι άλλοι δύο επιβάτες τραυματίστηκαν σοβαρά και εισήχθησαν στο χειρουργείο. Οι τρεις νεαροί που έχασαν τη ζωή τους είναι ο 20χρονος Μαρτίνος Μαρτή, ο 20χρονος Ειρηναίος Αδάμου και ο 18χρονος Νικόλας Κουτσού.
Η Τροχαία Αμμοχώστου για το αδίκημα της πρόκλησης θανάτου λόγω αλόγιστης, απερίσκεπτης η επικίνδυνης πράξης προχώρησε στη σύλληψη του 44χρονου οδηγού του δεύτερου οχήματος.
Εξάλλου, θανατηφόρα οδική σύγκρουση σημειώθηκε και χθες τα ξημερώματα στη Λευκωσία, όπου έχασε τη ζωή της η 20χρονη φοιτήτρια Ειρήνη Κοντογιώργου από την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα υπό εξέταση στοιχεία, γύρω στις 3.10 π.μ. αυτοκίνητο ενοικιάσεως που οδηγούσε 20χρονος στη λεωφόρο Αρχαγγέλου Μιχαήλ, στην Έγκωμη, έχοντας ως συνοδηγό επίσης 20χρονο και συνεπιβάτες στο πίσω κάθισμα άλλα πέντε πρόσωπα, σε κάποιο σημείο του δρόμου, φθάνοντας σε κυκλικό κόμβο, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται παρεξέκλινε της πορείας του, προσέκρουσε στο περιτοίχισμα παρακείμενου κτιρίου, καθώς επίσης και σε πινακίδα τροχαίας, όπου και ακινητοποιήθηκε.
Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν ο 20χρονος συνοδηγός και δύο 20χρονες κοπέλες και μεταφέρθηκαν με ασθενοφόρα στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, όπου ο επί καθήκοντι ιατρός πιστοποίησε το θάνατο της μιας 20χρονης.
Ο οδηγός του αυτοκινήτου υποβλήθηκε σε τελικό έλεγχο αλκοόλης με ένδειξη 55μg% αντί 9μg% που είναι το επιτρεπόμενο όριο. Εναντίον του εκδόθηκε δικαστικό ένταλμα και συνελήφθη για διευκόλυνση των ανακρίσεων.
«Μεγάλη τραγωδία να χάνονται άδικα νεαρά παιδιά»
Τον συγκλονισμό του για το τριπλό θανατηφόρο που συγκλονίζει όλη την Κύπρο εξέφρασε προσερχόμενος στο Πολιτικό-Ιδεολογικό Συνέδριο της ΕΔΕΚ, στη Λευκωσία, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Αναφερόμενος στο φοβερό τροχαίο δυστύχημα στο Φρέναρος, είπε ότι «είναι μια μεγάλη τραγωδία να χάνονται άδικα, ειδικά νεαρά παιδιά και ανέδειξε τη σημασία «να χτίσουμε κουλτούρα για την οδική ασφάλεια», για να αποτρέψουμε την επανάληψη τέτοιων περιστατικών.
Κατά 30% η αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία το 2024
Αναγκαίο κρίνεται η Πολιτεία να βρει τρόπους έτσι ώστε να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα, καθώς η χθεσινή τραγωδία με τέσσερα νέα παιδιά στην άσφαλτο μάς φέρνει προ των ευθυνών μας.
Σύμφωνα με στοιχεία που είχαν δοθεί τον περασμένο μήνα, υπάρχει αύξηση των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Κατά το τρέχον έτος έχουν επισυμβεί 33 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα με 36 νεκρούς συνανθρώπους μας. Αριθμοί οι οποίοι μεταφράζονται σε ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν άδικα και έντυσαν στα μαύρα τις οικογένειές τους. Σύμφωνα με στοιχεία της Αστυνομίας, η αύξηση φέτος πριν το κλείσιμο της χρονιάς στους θανάτους από τροχαία δυστυχήματα ανήλθε στο 30%.
Εκτιμάται ότι κάθε χρόνο, παγκόσμια, 1,35 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε οδικά δυστυχήματα. Αυτό το στοιχείο και μόνο υπογραμμίζει την ανάγκη ανάληψης δράσης, ενώ αν μελετηθούν περισσότερο τα στοιχεία αντιλαμβανόμαστε ότι ο κίνδυνος θανάτου στο δρόμο είναι περισσότερο από τρεις φορές μεγαλύτερος στις αναπτυσσόμενες χώρες σε σχέση με τις ανεπτυγμένες χώρες. Ο ΠΟΥ είχε προτείνει όλες οι χώρες να προωθήσουν τη χρήση ζώνης ασφαλείας ως υποχρεωτική τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα.
Η ΕΕ επιβεβαίωσε τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό της στόχο για σχεδόν μηδενικούς θανάτους και μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050 και τον μεσοπρόθεσμο στόχο της για μείωση των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% έως το 2030.