Έπειτα από έντεκα ολόκληρα χρόνια απίστευτης ταλαιπωρίας αλλά και οικονομικής ζημιάς για το Δημόσιο, φτάνει επιτέλους προς την ολοκλήρωση το αποχετευτικό σύστημα στην περιοχή γύρω από τη Μητρόπολη Κιτίου. Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα της δεύτερης φάσης του αποχετευτικού συστήματος Λάρνακας, το οποίο αποδείχθηκε μεγάλος πονοκέφαλος ένεκα των αρχαιοτήτων και άλλων προβλημάτων, ενδεικτικό των οποίων είναι ότι είναι ένα έργο το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2013!
Ευτυχώς όμως πλησιάζει η στιγμή που θα τελειώσει αυτός ο βραχνάς για την πόλη και κυρίως για τους κατοίκους της περιοχής που έχουν υποστεί τα πάνδεινα όλα αυτά τα χρόνια με την καθημερινότητά τους να διαλύεται.
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από τον πρόεδρο του Επαρχιακού Οργανισμού Αυτοδιοίκησης Λάρνακας Άγγελο Χατζηχαραλάμπους, αυτό το διάστημα υλοποιείται το τμήμα μπροστά από την πρώην Διανέλλειο Τεχνική Σχολή και απομένουν δύο δρόμοι, η Τέρρα Σάντα και η Καταλανού. Εκεί, τα έργα θα εκτελεστούν τους πρώτους μήνες του 2025 και αυτό θα σημάνει επιτέλους την ολοκλήρωση του προβληματικού αυτού έργου. Ήδη ο ΕΟΑΛ έχει ξεκινήσει ασφαλτοστρώσεις σε δρόμους όπου έχει τελειώσει η εγκατάσταση των αγωγών και το επόμενο διάστημα θα συνεχίσει την αποκατάσταση των δρόμων μέχρι να επανέλθει πλήρως η περιοχή σε λειτουργική κατάσταση, κάτι που έχει να συμβεί πολλά χρόνια, όπως προαναφέραμε. «Ήδη έχουμε ξεκινήσει τις ασφαλτοστρώσεις σε δρόμους όπου ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στο πλαίσιο του συμβολαίου C12B. Τη δεδομένη στιγμή εκτελούνται ασφαλτοστρώσεις στην περιοχή Σταυροδρομίου και θα συνεχιστούν στις υπόλοιπες γειτονικές περιοχές που επίσης έχουν επηρεαστεί από το συγκεκριμένο συμβόλαιο», επισήμανε ο Α. Χατζηχαραλάμπους.
Το συγκεριμένο συμβόλαιο (το οποίο ήταν και αντικείμενο ποινικής έρευνας μετά την ανάθεσή του) τερματίστηκε τον Νοέμβριο του 2018 και επαναπροκηρύχθηκε σε νέα βάση για να φτάσουμε σήμερα, έξι χρόνια μετά και να αναμένεται ακόμα η ολοκλήρωσή του.
Στις 21 Νοεμβρίου 2018 το τότε Συμβούλιο Αποχετεύσεων Λάρνακας ανακοίνωσε τον τερματισμό της σύμβασης μετά από τεράστιες καθυστερήσεις και επιπρόσθετο κόστος πέραν των δέκα εκατομμυρίων ευρώ για τους φορολογούμενους.
Ο τότε πρόεδρος του ΣΑΛ, δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας, μαζί με τη Διεύθυνση παρουσίασαν σε διάσκεψη Τύπου τις αποφάσεις που λήφθηκαν για τη συγκεκριμένη σύμβαση αποκαλύπτοντας τα τραγικά αποτελέσματα της άδοξης κατάληξης της σύμβασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το αρχικό κόστος των 7.476.000 ευρώ, το αναμενόμενο τελικό κόστος για ολοκλήρωση των εργασιών είχε υπολογιστεί το 2018 στα 18 εκατομμύρια ευρώ! Επίσης, αποκαλύφθηκε ότι από τους 24 μήνες που προέβλεπε το συμβόλαιο για αποπεράτωση των εργασιών, τα έργα θα παρουσίαζαν συνολικά 73 μήνες, δηλαδή έξι χρόνια και ένα μήνα καθυστέρηση! Μέχρι τον Νοέμβριο του 2018, το έργο είχε παρουσιάσει καθυστέρηση 37 μηνών και εκτιμήθηκε ότι θα χρειάζονταν άλλοι 36 μήνες για να αποπερατωθούν τα έργα, κάτι που διαψεύστηκε στην πορεία, αφού η καθυστέρηση είναι πολύ μεγαλύτερη.
Μετά τον τερματισμό του συμβολαίου με τον αρχικό εργολάβο, χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί ο καινούργιος διαγωνισμός και να υπογραφούν δύο συμβάσεις που αφορούσαν, η πρώτη τη διερεύνηση των αυλακιών για αρχαιότητες και η δεύτερη την τοποθέτηση των αγωγών λυμάτων και ομβρίων που είναι η σύμβαση που τρέχει σήμερα.
Με βάση όσα είχαν ανακοινωθεί με την υπογραφή των συμβολαίων, τα έργα έπρεπε κανονικά να ολοκληρωθούν στις αρχές του 2024, αλλά δυστυχώς ούτε αυτό κατέστη εφικτό και η ολοκλήρωση έχει μετατεθεί ένα χρόνο αργότερα.
Τάσος Περδίος