O τρόπος επικοινωνίας ασθενών με γιατρούς, η συμπεριφορά/εξυπηρέτηση επαγγελματιών υγείας προς τους ασθενείς, η απόρριψη αιτημάτων για επιπρόσθετες θεραπείες είναι αρκετά από τα παράπονα των ασθενών που κατέγραψε το Παρατηρητήριο Ασθενών για τον μήνα Νοέμβριο.
Συγκεκριμένα, αριθμός παραπόνων αφορούσαν γιατρούς, προσωπικούς και ειδικούς για τον τρόπο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης των ασθενών. Λόγω προβλημάτων επικοινωνίας μεταξύ γιατρών και ασθενών, δημιουργούνται παράπονα και παρερμηνείες των οδηγιών που δίνονται για τη θεραπευτική αγωγή των ασθενών.
Παράπονα λήφθηκαν επίσης για απόρριψη ονομαστικών αιτημάτων για χορήγηση φαρμακευτικών σκευασμάτων εκτός ΓεΣΥ και απόρριψη αιτημάτων επιπρόσθετων θεραπειών (φυσιοθεραπειών και λογοθεραπειών).
Αριθμός παραπόνων αφορούσε επίσης και προβλήματα που αφορούν το χρόνο αναμονής και εξυπηρέτησης στα ΤΑΕΠ.
Διευκρινίζεται ότι τα παράπονα που λαμβάνονται αφορούν την εκδοχή των ασθενών και με βάση τις διαδικασίες που ακολουθούνται στο Παρατηρητήριο της ΟΣΑΚ, τυγχάνουν διερεύνησης από τους αρμόδιους φορείς. Συνολικά το Παρατηρητήριο Ασθενών έλαβε τον περασμένο μήνα 38 παράπονα. Από αυτά τα 27 αφορούσαν ασθενείς άνω των 50 ετών.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε σε ηλικιωμένο ασθενή που πήρε εξιτήριο από νοσηλευτήριο δεν αφαιρέθηκε η κάνουλα από το χέρι του και το ανακάλυψαν οι συγγενείς την επόμενη μέρα.
Άλλος ηλικιωμένος ασθενής νοσηλευόταν σε νοσηλευτήριο και τον βρήκαν οι συγγενείς δεμένο στο κρεβάτι. Διαμαρτυρήθηκαν και μετά από λίγες μέρες έπεσε από το κρεβάτι και τραυματίστηκε, χωρίς να γνωρίζουν πώς έπεσε.
Ασθενής με σπάνια χρόνια πάθηση κατήγγειλε ότι κανένας γιατρός δεν την αναλαμβάνει λόγω της περιπλοκότητας της κατάστασης. Υποβλήθηκαν επανειλημμένα αιτήματα για παραπομπή στο εξωτερικό και απορρίφθηκαν από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Υγείας.
Ειδικός γιατρός καταγγέλθηκε για συμπεριφορά και αντιμετώπιση στον τρόπο χειρισμού του/της ασθενούς. Παρέπεμψε ασθενή για εξετάσεις και ενώ τα αποτελέσματα ήταν έτοιμα, δεν ενημέρωσαν τον/την ασθενή, που συνέχισε να λαμβάνει φαρμακευτική αγωγή που δεν χρειαζόταν, αν οι εξετάσεις ήταν καλές. Ο/η ασθενής μετά από την επιμονή του/της ζήτησε τα αποτελέσματα και ο γιατρός αρνήθηκε να τα δώσει, με την πρόφαση ότι δέχτηκε 2η γνώμη από άλλον ειδικό γιατρό χωρίς προηγουμένως να συμβουλευτεί τον ίδιο.
Ασθενής μετά από επέμβαση είχε επιπλοκές και αλλεργική αντίδραση. Ο δερματολόγος τού είπε να επισκεφθεί άμεσα αλλεργιολόγο. Του εξέδωσε παραπεμπτικό με την κατηγορία «επείγον». Πήρε τηλέφωνο και του είπαν ότι έχει ραντεβού σε 10 μήνες.
Ελένη Κωνσταντίνου