Οδικό χάρτη επεξεργάζεται το Τμήμα Οδικών Μεταφορών ώστε να είναι έτοιμες όλες οι παράμετροι για να εκδοθεί το διάταγμα από τον Υπουργό Μεταφορών για την αντικατάσταση των ελαττωματικών αερόσακων στα οχήματα, σύμφωνα με τον ανώτερο λειτουργό του ΤΟΜ, Ευάγγελο Παντελή.
Όπως ανέφερε στον ΑΣΤΡΑ, καθορίζονται συναντήσεις με τους αντιπροσώπους εισαγωγής για να εντοπιστεί ο αριθμός των οχημάτων που επηρεάζονται από ανακλήσεις, η δυνατότητα του κάθε αντιπροσώπου να προβεί σε ανακλήσεις, όπως και η δυνατότητα να έχει ανταλλακτικά με στόχο να καθοριστεί ο χρόνος για αντικατάσταση των ελαττωματικών αερόσακων. Επαφές θα γίνουν, όπως είπε και με τους διανομείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για να διευκρινιστούν οι υποχρεώσεις τους.
Επίσης, θα καθοριστούν επαφές με το ΕΤΕΚ και τη Νομική Υπηρεσία για να εξεταστεί εάν είναι εφικτό απενεργοποίηση των ελαττωματικών αερόσακων, ενώ θα διερευνηθεί μέσω της Κομισιόν η δυνατότητα επίλυσης του προβλήματος μέσω της εξεύρεσης και παροχής ανταλλακτικών, ώστε να μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα η διαδικασία αντικατάστασής τους.
Ο Ε. Παντελή ανέφερε ακόμη ότι θα ενημερωθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι θα πρέπει να ακινητοποιήσουν τα αυτοκίνητά τους. Ερωτηθείς εάν εξετάζονται επιλογές για τους τρόπους διακίνησης των οδηγών των οποίων τα αυτοκίνητα θα ακινητοποιηθούν, ο κ. Παντελή σημείωσε ότι το θέμα συζητείται.
Υπενθυμίζεται ότι εγκρίθηκε τη Δευτέρα η πρό ταση νό μου που καθορί ζει τη διαδικασί α ανά κλησης οχημά των με ελαττωματικού ς αερό σακους ΤΑΚΑΤΑ, με τους βουλευτές να καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι γνώριζε και αδράνησε, καθώς και ότι έριξε το βάρος στη Βουλή για να δώσει λύση στο πρόβλημα. Επίσης, πολλοί είναι αυτοί που ζητούν να διεξαχθούν έρευνες και να καταλογισθούν ευθύνες.
Σε δηλώσεις του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Βαλεντίνος Φακοντής ανέφερε ότι το Υπουργείο Μεταφορών έχει τα εργαλεία να ακινητοποιεί τα οχήματα που παρουσιάζουν προβλήματα και αυτό μπορούσε να το πράξει πριν φτάσουμε σε αυτό το σημείο.
Επεσήμανε ότι οι κυβερνητικές υπηρεσίες γνώριζαν από το 2012 την ύπαρξη του προβλήματος με τους αερόσακους, αλλά επέλεξαν να το κρύψουν κάτω από το χαλί, αποδεικνύοντας τη γύμνια τόσο του αρμόδιου υπουργείου, όσο και του κράτους στα θέματα της ασφάλειας.
Ερωτηθείς, είπε ότι πρέπει να διεξαχθούν ποινικές έρευνες για να διαφανούν οι ευθύνες για το πώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο.
Ο βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης, μεταξύ άλλων, επεσήμανε ότι κάπου χάθηκε και η αλυσίδα εντοπισμού των οχημάτων που εισήχθησαν από τρίτες χώρες, γι’ αυτό προνοείται και η σχετική διαδικασία ελέγχου στη νομοθεσία.
Επίσης, ανέφερε ότι υπάρχει πρόνοια στο νόμο για περιοδικό έλεγχο των οχημάτων που θα συνδυαστεί με το πιστοποιητικό καταλληλότητας. Με αυτόν τον τρόπο, είπε, τα αυτοκίνητα που δεν μπορούν να εντοπιστούν, θα πρέπει οι ιδιοκτήτες τους να λάβουν από τον διανομέα πιστοποιητικό καταλληλότητας εντός πέντε ημερών ότι το αυτοκίνητό τους δεν τελεί υπό ανάκληση. Πρόσθεσε πως εάν το όχημα τελεί υπό ανάκληση, η όλη διαδικασία που θα ακολουθηθεί θα περιλαμβάνεται στο διάταγμα του υπουργού