Αγώνας δρόμου για το διάταγμα των ελαττωματικών αερόσακων TAKATA – Σε πίεση το Υπουργείο Μεταφορών

3 Min Read


Καθώς πλησιάζει η 31η Ιανουαρίου, ημερομηνία εφαρμογής του Νόμου για τη ρύθμιση των κανονιστικών διατάξεων για τους ελαττωματικούς αερόσακους TAKATA, το Υπουργείο Μεταφορών επιταχύνει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση του διατάγματος που θα καθορίσει τα μέτρα για τα επηρεαζόμενα οχήματα. Σε συνεργασία με τη Νομική Υπηρεσία, οι διαβουλεύσεις συνεχίζονται ώστε να εξασφαλιστεί νομική αρτιότητα και να αποφευχθούν συγκρούσεις με τον Νόμο.

Το διάταγμα αναμένεται να περιλαμβάνει ρυθμίσεις όπως η προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας ή η απενεργοποίηση των ελαττωματικών αερόσακων, ενώ δεν αποκλείεται να εκδοθούν περισσότερα από ένα διατάγματα, ανάλογα με τις υποδείξεις της Νομικής Υπηρεσίας. Ο Υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, στοχεύει στη δημοσίευση του διατάγματος πριν από την προκαθορισμένη ημερομηνία της 3ης Φεβρουαρίου, ώστε να υπάρχει επαρκής ενημέρωση του κοινού για τις πρόνοιές του.

Παράλληλα, το Υπουργείο εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για τους πολίτες που ενδέχεται να επηρεαστούν, όπως η αύξηση δρομολογίων λεωφορείων ή η επιδότηση ενοικίασης οχημάτων «Ζ». Ωστόσο, οι δυσκολίες είναι πολλές, καθώς η έλλειψη οδηγών στα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελεί σημαντικό εμπόδιο.

Δυσφορία για την απροθυμία εισαγωγέων

Την ίδια στιγμή, προβληματισμό προκαλεί η αδιαφορία πολλών εισαγωγέων οχημάτων, οι οποίοι δεν έχουν παραδώσει στοιχεία για τα επηρεαζόμενα οχήματα στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών. Εξαίρεση αποτελούν οι εταιρείες που εισάγουν Mazda και Honda, ενώ οι υπόλοιπες τηρούν στάση αναμονής. Παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο δεν διαθέτει νομικά μέσα για να τους υποχρεώσει, η κατάσταση αυτή δυσχεραίνει την ακριβή εκτίμηση του αριθμού των οχημάτων που φέρουν ελαττωματικούς αερόσακους.

Οι επόμενες δύο εβδομάδες θα είναι κρίσιμες, με την ελπίδα ότι το διάταγμα θα οριστικοποιηθεί εγκαίρως, ενώ παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της επάρκειας μέτρων για τη διευκόλυνση των πολιτών που θα επηρεαστούν από τις αποφάσεις.



Share This Article