Χρυσώνει το χάπι η κυβέρνηση για το δρόμο Πάφου-Πόλης

4 Min Read


Με νέο σχεδιασμό και χρονοδιαγράμματα εμφανίστηκε χθες ο Υπ. Μεταφορών στη συνάντηση με φορείς του διαμερίσματος της Πόλης Χρυσοχούς, στους οποίους ανακοίνωσε ότι η 2η φάση του αυτοκινητόδρομου από την Πόλη στο Στρουμπί θα κατασκευαστεί από την αρχή με 4 λωρίδες κυκλοφορίας.

Αναλύοντας τους σχεδιασμούς και τα χρονοδιαγράμματα ο κ. Βαφεάδης αποκάλυψε ότι η 2η φάση θα προκηρυχθεί με 4 λωρίδες κυκλοφορίας. Η προκήρυξη αυτών των προσφορών θα γίνει τον Απρίλιο του 2026. Παράλληλα, για την 1η φάση που διακόπηκε το συμβόλαιο με την Intrakat o Yπ. Μεταφορών ανέφερε ότι οι προσφορές θα προκηρυχθούν άμεσα για τα έργα που υπολείπονται.

Σημείωσε, επίσης, ότι το 2027 θα προκηρυχθούν προσφορές για τις άλλες δύο λωρίδες κυκλοφορίας της 1ης φάσης μαζί με τον συνδετήριο δρόμο από τη Μεσόγη στον κόμβο της Μαραθούντας. Ο στόχος της κυβέρνησης, είπε ο κ. Βαφεάδης, είναι μέχρι το 2030 ο αυτοκινητόδρομος να είναι έτοιμος από την Πάφο μέχρι την Πόλη Χρυσοχούς με 4 λωρίδες κυκλοφορίας.

Οι νέοι σχεδιασμοί και τα χρονοδιαγράμματα που ανακοίνωσε ο κ. Βαφεάδης ικανοποίησαν τους εκπροσώπους των φορέων της περιοχής.

Ο δήμαρχος Γιώτης Παπαχριστοφή ανέφερε πως ο Υπ. Μεταφορών δεσμεύτηκε ότι θα έρχεται κάθε τρίμηνο για να παρακολουθούν τα χρονοδιαγράμματα των δύο πολύ σημαντικών έργων, όπως είναι ο δρόμος Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς Α’ και Β’ φάση, αλλά και των δύο άλλων έργων -το έργο της σύνδεσης Μεσόγης, καθώς και το έργο του λιμανιού του Λατσιού. Φαίνεται ότι θα έχουμε εργολάβο για την Α’ φάση τον Σεπτέμβριο φέτος και για τη Β’ φάση τον Σεπτέμβριο του 2026, προσθέτοντας ότι «η σύνδεση της Μεσόγης και της Μαραθούντας είναι πιο μετά». 

Σε ό,τι αφορά την επέκταση του λιμανιού στο Λατσί και την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού σκαφών, ο Υπ. Μεταφορών ανέφερε ότι η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία σε αυτό το έργο και ότι το θεωρεί προτεραιότητα. Διευκρίνισε, επίσης, ότι δεν πρόκειται να διαφοροποιηθούν τα δεδομένα της Αρχής Λιμένων λόγω άλλων εξελίξεων σχετικά με τη μαρίνα και το λιμάνι Λάρνακας.

Ο κ. Βαφεάδης ενημέρωσε τους φορείς της περιοχής ότι το αναθεωρημένο σχέδιο της Αρχής Λιμένων που έγινε για να μειωθεί το κόστος από 65 εκ. που είχε εκτιμηθεί ο αρχικός σχεδιασμός με τις 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, προνοεί 170 θέσεις ελλιμενισμού και κόστος 48 εκ. Η δραστική μείωση των θέσεων ελλιμενισμού που προβλέπει αυτό το σχέδιο προκάλεσε αντιδράσεις. Ο κ. Βαφεάδης δεσμεύτηκε ότι η Αρχή Λιμένων και οι μελετητές θα επανεξετάσουν αυτόν το σχεδιασμό, θα διαβουλευτούν με την Τοπική Αρχή και θα επανέλθουν για να παρουσιάσουν τα σχέδια.



Share This Article