Αντίστροφη μέτρηση μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου για τα διατάγματα του Υπουργού Μεταφορών σχετικά με τους ελαττωματικούς αερόσακους τύπου Takata, με βάση τα οποία θα πρέπει να απαντώνται ερωτήματα, μεταξύ των οποίων αν θα ακινητοποιηθούν ή όχι τα επηρεαζόμενα οχήματα. Τα διατάγματα βρίσκονται στη Νομική Υπηρεσία.
Μιλώντας στην Πρωινή Έκδοση του ΑΣΤΡΑ, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Βαλεντίνος Φακοντής ανέφερε πως αναμένουν να δουν το διάταγμα το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει τη διαδικασία της ανάκλησης, τη χρονική περίοδο λήψης μέτρων και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης εταιρειών τη λήψη διορθωτικών μέτρων. Σημείωσε πως κατά τη κεκλεισμένων των θυρών χθεσινή συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής, ο Υπουργός Αλέξης Βαφεάδης δεν ήταν σε θέση να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο που θα γίνεται ο εντοπισμός του οχήματος, αν θα ακινητοποιηθούν οχήματα ή όχι, ποιος θα φτιάξει και ποιος θα επιδιορθώσει τα οχήματα αλλά και ποιος θα πληρώσει για την αντικατάσταση των ελαττωματικών αερόσακων.
Την ίδια ώρα ανέφερε πως επιβεβαιώθηκε ο αριθμός των οχημάτων με ΤΑΚΑΤΑ που ξεπερνά τις 85 χιλιάδες, λέγοντας πως ο αριθμός αυτός συνεχώς ανεβαίνει, ενώ πρόσθεσε πως εταιρείες δε συνεργάζονται και δε δίνουν στοιχεία. Παράλληλα έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου σε περίπτωση που δοθούν σε εξωτερικούς μηχανικούς τα οχήματα για επιδιορθώσεις, λέγοντας πως αν γίνει κάτι τέτοιο ενδεχομένως να προκύψουν φαινόμενα αισχροκέρδειας. Ακόμα ο βουλευτής του ΑΚΕΛ επισήμανε πως οι εταιρείες που εισάγουν καινούργια αυτοκίνητα στην Κύπρο λένε ότι δε μπορούν να δώσουν αυτή την βεβαίωση για οχήματα που έχουν εισαχθεί από τρίτες χώρες γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στο μητρώο και στην αλυσίδα ενημέρωσης πολιτών.
Πρόσθεσε πως από το 2018 που βγήκε ο κανονισμός πολλές χώρες έχουν λύσει τα προβλήματα με τους ΤΑΚΑΤΑ, λέγοντας πως στην Κύπρο είμαστε στο παρά πέντε και προσπαθούμε ακόμα να βρούμε λύσεις.
Από την πλευρά του ο βουλευτής της ΕΔΕΚ Ηλίας Μυριάνθους ανέφερε πως προκύπτουν ερωτηματικά και προβληματισμός. Επικεντρώθηκε στην έλλειψη ανταλλακτικών λέγοντας πως η τροφοδοσία του συγκεκριμένου αερόσακου στην αγορά δεν είναι κάτι απλό. Επίσης είπε πως εταιρείες λένε ότι αδυνατούν μέσα σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα να αντικαταστήσουν τους αερόσακους, ενώ ξεκαθάρισε πως για την αντικατάσταση δεν πρέπει να πληρώσει ο καταναλωτής. Ακόμα ανέφερε πως υπάρχουν μάρκες οχημάτων με ΤΑΚΑΤΑ που ξεπερνούν τις 20-25 χιλιάδες οχήματα ενώ άλλες εταιρείες έχουν 2-3.000 οχήματα.