Αυξάνονται νεοεισερχόμενοι και επιθεωρητές, θέσεις «ανώτερων εκπαιδευτικών»

4 Min Read


Σε διαδικασία αναμονής συνεχίζουν να είναι οι εκπαιδευτικές οργανώσεις σε ό,τι αφορά το Νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού και Εκπαιδευτικού Έργου αφού μετά και την παρουσίαση του οικονομικού σκέλους των αλλαγών αναμένουν περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και απαντήσεις σε διευκρινίσεις που ήδη υπέβαλαν στην Υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου. 

Ωστόσο, αυτό που αναμένεται, όπως ανέφερε και η ίδια η κα Μιχαηλίδου, είναι ότι η εφαρμογή του ΝΣΑ θα επιφέρει επιπρόσθετο κόστος.

Σύμφωνα με την οικονομική μελέτη, κύριες πηγές του κόστους αυτού αποτελούν: η εφαρμογή του Προγράμματος Νεοεισερχόμενων Εκπαιδευτικών και ο αυξημένος αριθμός επιθεωρητών που θα απαιτούνται για τη διενέργεια των προβλεπόμενων διαμορφωτικών και αριθμητικών αξιολογήσεων. Βέβαια, όποια και αν είναι η τελική πρόταση από πλευράς ΥΠΑΝ, αυτή θα λάβει το πράσινο φως για εφαρμογή μόνο εάν το τελικό κόστος συμφωνηθεί και από το Υπουργείο Οικονομικών. 

Σε ό,τι αφορά τους νεοεισερχόμενους, το ακριβές κόστος θα μεταβάλλεται και θα καθορίζεται ετήσια ανάλογα με τον αριθμό των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών. Θα υπάρχει κόστος προσφοράς του προγράμματος από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Θα δίδεται μείωση μίας διδακτικής περιόδου σε κάθε νεοεισερχόμενο εκπαιδευτικό και δύο διδακτικών περιόδων σε κάθε μέντορα. Σε περίπτωση που ένας μέντορας αναλάβει δύο νεοεισερχόμενους, ο χρόνος του θα μειώνεται κατά τρεις διδακτικές περιόδους. Επίσης, η πρόταση προβλέπει και επιπρόσθετες θέσεις επιθεωρητών, λόγω και του διαχωρισμού του ρόλου τους, αφού δεν θα μπορούν να ασκούν και ρόλο συμβούλου και αξιολογητή. 

Θα δημιουργηθούν μέχρι 55 νέες θέσεις επιθεωρητών συνολικά και στις τρεις βαθμίδες, οι οποίες θα πληρωθούν ισόποσα κατά τα έτη 2026-2028 και θα κατανεμηθούν λαμβάνοντας υπόψιν τις ιδιαιτερότητες κάθε βαθμίδας, ως ακολούθως: μέχρι 24 για τη δημοτική εκπαίδευση, μέχρι 25 για τη μέση γενική εκπαίδευση, μέχρι 6 για τη μέση τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Για το θέμα των επιθεωρητών θα υπάρξει μεταβατική περίοδος που θα επηρεάσει και τις διαμορφωτικές αξιολογήσεις, οι οποίες θα διενεργούνται κανονικά από τη σχολική χρονιά 2029-2030. 

Το ΝΣΑ προνοεί και τη δημιουργία θέσης ανώτερου εκπαιδευτικού που αποτελεί νέα θέση προαγωγής, σε μισθολογική κλίμακα αντίστοιχη της θέσης Βοηθού Διευθυντή, χωρίς μείωση περιόδων λόγω προαγωγής. Αναμένεται ότι θα δημιουργηθούν μέχρι 540 νέες θέσεις συνολικά, οι οποίες θα κατανεμηθούν: μέχρι 250 για τη δημοτική εκπαίδευση, μέχρι 250 για τη μέση γενική εκπαίδευση, μέχρι 40 για τη μέση τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Μετά την ένταξη των θέσεων στον προϋπολογισμό οι θέσεις και η πρόσληψη των ανώτερων εκπαιδευτικών θα κατανεμηθεί ισόποσα στα έτη 2027-2029 (180 ανά έτος).

Ελένη Κωνσταντίνου



Share This Article