Διευκρινίσεις για δήλωση περιουσιακών στοιχείων αξιωματούχων

3 Min Read


Σε διευκρινίσεις για το χρόνο που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για το περιεχόμενο της δήλωσης περιουσιακών στοιχείων και καταστάσεων προσωπικής και επαγγελματικής περιουσίας ορισμένων αξιωματούχων και ορισμένων δημόσια εκτεθειμένων προσώπων προέβη χθες το Τριμελές Συμβούλιο. Το Συμβούλιο έχει αρμοδιότητα να ελέγχει κατά πόσον υπάρχει συμμόρφωση προς την υποχρέωση υποβολής Δήλωσης Περιουσιακών Στοιχείων και εάν αυτή είναι σύμφωνη με τις πρόνοιες της νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα, σε σχέση με το χρόνο που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για το περιεχόμενο της δήλωσης περιουσιακών στοιχείων και καταστάσεων προσωπικής και επαγγελματικής περιουσίας ορισμένων αξιωματούχων και ορισμένων δημόσια εκτεθειμένων προσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπως προβλέπεται στο Νόμο, το Τριμελές Συμβούλιο διευκρινίζει ότι σύμφωνα με το σχετικό άρθρο του Νόμου, η δήλωση, η οποία υποβάλλεται ηλεκτρονικά, περιέχει, μεταξύ άλλων, τα Περιουσιακά Στοιχεία τόσο εντός. όσο και εκτός της Δημοκρατίας, του αξιωματούχου ή δημόσια εκτεθειμένου προσώπου, του/της συζύγου ή του/της συμβίου/συμβίας του και των εξαρτώμενων μελών της οικογένειάς του κατά το χρόνο υποβολής της. Διευκρινίζεται ότι ηλεκτρονικά υποβάλλουν όσοι αναγράφονται στο Παράρτημα Ι.

Συμπληρώνεται ότι στο άρθρο 5(1) (α) του Νόμου 137 (1) 2024 αναφέρεται ότι κάθε αξιωματούχος ή δημόσια εκτεθειμένο πρόσωπο που περιλαμβάνεται στο Παράρτημα ΙΙ υποχρεούται, εντός 4 μηνών από την ημερομηνία απόκτησης της ιδιότητας ή του αξιώματός του ή την ανάληψη των καθηκόντων του, να υποβάλει στο Συμβούλιο την ΚΕΠ του, όπως αυτή ισχύει κατά την ημερομηνία απόκτησης της ιδιότητας ή του αξιώματός του ή την ανάληψη των καθηκόντων του, όπως περιλαμβάνεται στο Μέρος Α του Παραρτήματος ΙΙΙ.

Σύμφωνα με την εν λόγω νομοθεσία, όσοι αξιωματούχοι ή δημόσια εκτεθειμένα πρόσωπα υπέβαλαν ήδη δήλωση, με βάση τον προηγούμενο Νόμο, κατά τους τελευταίους 24 μήνες, πριν από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του παρόντος νόμου, δεν θα υποβάλουν δηλώσεις ή καταστάσεις, έχουν όμως υποχρέωση εντός τεσσάρων μηνών από τη λήξη της θητείας τους να υποβάλουν τις προβλεπόμενες δηλώσεις.

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για αξιωματούχους του Παραρτήματος I είναι διαθέσιμη στο Για την υποβολή της δήλωσης θα χρειαστεί ταυτοποιημένο προφίλ στο gov.cy.

Τα πρόσωπα που περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙ πρέπει να παραδίδουν τις δηλώσεις στη διεύθυνση Βύρωνος 29, 1096, Λευκωσία, Γραμματεία Υπουργικού Συμβουλίου, Τριμελές Συμβούλιο ή να τις αποστέλλουν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: [email protected]



Share This Article