Δέσμευση Κεντρικής Τράπεζας για προστασία των καταναλωτών και χρηματοοικονομική διαφάνεια

1 Min Read


Τη δέσμευσή της για τη διαμόρφωση ενός χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος που σέβεται τον πολίτη και υπηρετεί το κοινό καλό επαναλαμβάνει η Κεντρική Τράπεζα (ΚΤ) με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την περίοδο 2025-2026, η ΚΤ τοποθετεί τον πολίτη στο επίκεντρο, στοχεύοντας να καταστεί κορυφαίος οργανισμός προσφοράς στον καταναλωτή.

Στις πρωτοβουλίες της περιλαμβάνονται η προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και η ενίσχυση της διαφάνειας στα τραπεζικά επιτόκια. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον Κώδικα Συμπεριφοράς για τα στεγαστικά δάνεια, καθώς και στον «βασικό λογαριασμό», που επιτρέπει πρόσβαση στις βασικές τραπεζικές υπηρεσίες με ανώτατο ετήσιο κόστος 36 ευρώ, διευκολύνοντας ευάλωτες ομάδες. Σύμφωνα με την ΚΤ, μέχρι το τέλος του 2024, περισσότεροι από 113.000 καταναλωτές είχαν αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα, έναντι 37.000 το 2021, γεγονός που καταδεικνύει την αυξανόμενη ανάγκη για οικονομικά προσιτές τραπεζικές υπηρεσίες.



Share This Article