Επτά στους δέκα μετράνε ευρώ-ευρώ τις ανάγκες τους για να βγάλουν το μήνα

4 Min Read


Επτά στους δέκα μετράνε ευρώ-ευ­ρώ τις ανάγκες του νοικοκυριού τους προκειμένου να τα βγάλουν πέρα. Παρά ταύτα, στο τέλος του μήνα οι περισσό­τεροι αναγκάζονται να κάνουν σκληρές περικοπές ακόμη και από βασικά αγαθά και υπηρεσίες, αφού με τα εισοδήματά τους δεν βγαίνουν τα μαθηματικά της εξίσωσης.

Το πιο πάνω είναι το βασικό συμπέ­ρασμα από μεγάλη έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Cypronetwork, για λογαριασμό της Πα­γκύπριας Ένωσης Καταναλωτών και Ποιότητας Ζωής. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν μεγάλο ενδια­φέρον, ενόψει της απόφασης της Κυ­βέρνησης για επιβολή των νέων «πρά­σινων» φορολογιών στα πετρελαιοειδή, το νερό και τα απόβλητα.

Πιο συγκεκριμένα μόνο 36% των ερωτηθέντων έχουν δηλώσει στην έρευνα ότι περνάνε άνετα με τα εισοδή­ματα του νοικοκυριού τους. Αντίθετα, 34% έχουν δηλώσει ότι μόλις που τα βγάζουν πέρα, 21% ότι αντιμετωπίζουν μερικές δυσκολίες, 7% ότι αντιμετω­πίζουν αρκετές δυσκολίες και 2% ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης.

Σημειώνεται, επίσης, ότι στην ηλικι­ακή ομάδα των νέων (18 – 24 ετών) το ποσοστό όσων αντιμετωπίζουν δυσκο­λίες φτάνει στο 79%, ενώ ακολουθούν η ηλικιακή ομάδα η ομάδα 25 – 34 ετών με 62%, η 35 – 44 ετών με 65%, η 45 – 54 ετών με 59%, η 55 – 64 ετών με 63% και η ομάδα 65 ετών και άνω με 68%.

Την ίδια ώρα, ποσοστό 15% έχουν δηλώσει ότι το τελευταίο εξάμηνο έχουν μειωθεί τα εισοδήματα του νοικοκυριού τους, ενώ 66% έχουν δηλώσει ότι έχουν παραμείνει στα ίδια επίπεδα και 18% ότι έχουν αυξηθεί. Σημειώνεται, επί­σης, ότι ποσοστό 23% έχουν δηλώσει ότι έχουν κάνει περικοπές στις δαπάνες τους προκειμένου να τα βγάλουν πέρα, ενώ 59% έχουν δηλώσει ότι οι δαπάνες τους παραμένουν σταθερές και 18% ότι έχουν αυξηθεί.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέ­σματα της έρευνας, τα περισσότερα νοικοκυριά έχουν κάνει περικοπές από δαπάνες οι οποίες αφορούν τη διασκέ­δασή τους (48%), τις διακοπές (47%), τα επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα του super market (44%) και τα ρούχα και τα παπούτσια (44%), τα καλλυντικά προϊόντα (40%). Ωστόσο, φαίνεται ότι πολλά νοικοκυριά έχουν αναγκαστεί και έχουν κάνει περικοπές ακόμη και από τρόφιμα και αγαθά πρώτης ανά­γκης (27%), τη χρήση του μεταφορικού τους μέσου και κατ’ επέκταση την κατα­νάλωση καυσίμων (24%), φαρμακευτι­κά προϊόντα (16%). Επιπρόσθετα, πολ­λά νοικοκυριά φαίνεται ότι έχουν βάλει στο ψυγείο τη λήψη αποφάσεων που αφορούν μεγάλες δαπάνες, όπως για την αγορά κατοικίας (73% δεν εξετά­ζουν καν τέτοιο ενδεχόμενο), την αγορά επίπλων, ηλεκτρονικών συσκευών ή αυτοκινήτου (66%), την ανακαίνιση της οικίας τους (76%) και την αγορά ειδών τεχνολογίας (58%).

Κωνσταντίνος Ζαχαρίου



Share This Article