Τη σημασιά της διαφάνειας στις επί πληρωμή αναρτήσεις και καταχωρήσεις υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας, συστήνοντας στα Μέσα Ενημέρωσης να μην παραλείπουν ποτέ την χρήση λέξεων ή φράσεων όπως «χορηγία» ή «πληρωμένη καταχώρηση» ή «επί πληρωμή ανάρτηση» όταν πρόκειται για τέτοιο περιεχόμενο, με ευδιάκριτο και σαφή τρόπο.
Η Επιτροπή Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας αναφέρει ότι συζήτησε αυτεπάγγελτα στην τελευταία συνεδρίασή της την υποχρέωση των Μέσων Ενημέρωσης να πληροφορούν με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο το κοινό πότε μια καταχώρηση σε έντυπο ή ανάρτηση σε διαδικτυακό Μέσο είναι επί πληρωμή.
Αφορμή αποτέλεσαν, όπως σημειώνει η ανακοίνωση της Επιτροπής Δεοντολογίας, διάφορες αναρτήσεις και καταχωρήσεις που δημοσιεύονται και αναρτώνται σε έντυπα και διαδικτυακά Μέσα, που εμφανίζονται αλλού ως ειδήσεις, αλλού ως αρθρογραφία και αλλού με πλαίσιο, υποδηλώνοντας πως αποτελούν προϊόν ανάρτησης ή δημοσίευσης επί πληρωμή. «Η Επιτροπή Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας τονίζει πως το ζήτημα της διαφάνειας στις επί πληρωμή αναρτήσεις και καταχωρήσεις είναι εξαιρετικά σημαντικό για την αποστολή των Μέσων Ενημέρωσης και των Δημοσιογράφων», αναφέρει η ανακοίνωση.
Η Επιτροπή Δεοντολογίας υπενθυμίζει την υποχρέωση των Μέσων να εφαρμόζουν τις Διατάξεις του Κώδικα Δημοσιογραφικής Δεοντολογίας, όπου αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως «ο σεβασμός της αλήθειας και του δικαιώματος του πολίτη για αντικειμενική, ολοκληρωμένη και έγκυρη πληροφόρηση αποτελεί υποχρέωση όλων των Μέσων και των λειτουργών τους», καθώς και ότι «τα Μέσα Ενημέρωσης και οι Δημοσιογράφοι προστατεύουν την ανεξαρτησία τους».
Επίσης, παραπέμπει στον Κώδικα του Φορέα Ελέγχου Διαφήμισης, σύμφωνα με τον οποίο «οι διαφημίσεις πρέπει να διακρίνονται ως διαφημίσεις, οποιαδήποτε μορφή και αν έχουν και οποιοδήποτε μέσο και αν χρησιμοποιούν» και «δεν πρέπει να παραπλανούν ως προς τον πραγματικό τους στόχο», με το να παρουσιάζονται σαν έρευνα αγοράς ή έρευνα καταναλωτών.