Η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-kalathi θα τεθεί στη διάθεση των καταναλωτών την Τρίτη, 4 Μαρτίου 2025, σύμφωνα με τον διευθυντή της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ), Κωνσταντίνο Καραγιώργη. Πρόκειται για ένα νέο εργαλείο που θα επιτρέπει στους πολίτες να παρακολουθούν και να συγκρίνουν τις τιμές 478 βασικών καταναλωτικών προϊόντων σε πραγματικό χρόνο.
Ολοκληρώνεται η πιλοτική φάση της πλατφόρμας
Η πιλοτική φάση του e-kalathi ξεκίνησε στις 10 Φεβρουαρίου 2025 και ολοκληρώνεται σήμερα, 20 Φεβρουαρίου 2025. Σε αυτό το στάδιο συμμετείχαν όλες οι μεγάλες υπεραγορές της Κύπρου, εισάγοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και επιτρέποντας τη δοκιμή του συστήματος από εικονικούς καταναλωτές.
Ο κύριος στόχος της πιλοτικής φάσης ήταν να διαπιστωθούν πιθανές δυσλειτουργίες και να γίνουν βελτιώσεις πριν από την επίσημη έναρξη. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιώργη, έχουν ήδη καταγραφεί κάποια τεχνικά ζητήματα που αφορούν τη χρηστικότητα της πλατφόρμας, τα οποία διορθώνονται σε συνεργασία με τον ανάδοχο του έργου.
Τι προσφέρει το e-kalathi στους καταναλωτές
Από τις 4 Μαρτίου, οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση σε ένα διαφανές και δυναμικό εργαλείο σύγκρισης τιμών, το οποίο θα ενημερώνεται καθημερινά, σε πραγματικό χρόνο. Οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν:
- Τιμές σε 478 βασικά προϊόντα (π.χ. τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης, καθαριστικά).
- Συγκρίσεις τιμών ανά υπεραγορά, ώστε να επιλέγουν τις πιο οικονομικές επιλογές.
- Προβολή τιμών 24/7, από οποιοδήποτε σημείο, μέσω της πλατφόρμας.
Στόχος είναι να ενισχυθεί η διαφάνεια στην αγορά, να διευκολυνθούν οι καταναλωτές στις επιλογές τους και να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων.
Προετοιμασία για εφαρμογή σε κινητά
Η πλατφόρμα σχεδιάζεται ώστε να είναι προσβάσιμη και από κινητά τηλέφωνα. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιώργη, στόχος είναι να είναι διαθέσιμη η εφαρμογή για Android έως τις 4 Μαρτίου, ενώ η έκδοση για iOS θα ακολουθήσει σύντομα.
Συνεχής αναβάθμιση της πλατφόρμας
Το e-kalathi δεν θα είναι ένα στατικό σύστημα, αλλά θα βελτιώνεται συνεχώς, ώστε να προσαρμόζεται στις ανάγκες των καταναλωτών. Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή διαβεβαιώνει πως θα συνεχιστεί η τεχνική υποστήριξη και η επικοινωνία με τις υπεραγορές, προκειμένου να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία της πλατφόρμας.