Είπε “όχι” η κυβέρνηση στην αναβάθμιση του δρόμου

4 Min Read


Μπορεί να μην έχουν ακόμη ξεκαθαρίσει οι ακριβείς συνθήκες του φοβερού τριπλού θανατηφόρου δυστυχήματος στο δρόμο Δερύνειας – Φρενάρους, ωστόσο είναι δεδομένο ότι ο συγκεκριμένος οδικός άξονας είναι προβληματικός με ανεπαρκή φωτισμό και άλλα προβλήματα και χρήζει αναβάθμισης.

Αυτό αποδεικνύεται και μέσα από τα συνεχή διαβήματα του Δήμου Δερύνειας τα αμέσως προηγούμενα χρόνια προς την κυβέρνηση για παραχώρηση κονδυλίων για ριζική ανάπλαση της λεωφόρου Μακαρίου Γ’, τα οποία όμως έπεφταν στο κενό. Δυστυχώς, οι εκκλήσεις αυτές φαίνεται να καταλήγουν σε ώτα μη ακουόντων και επί της σημερινής κυβέρνησης, αφού, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η στάση είναι αρνητική απέναντι στο αίτημα για χρηματοδότηση της αναβάθμισης του δρόμου. Το θέμα είχε τεθεί επιτακτικά από τον τέως δήμαρχο Δερύνειας Άντρο Καραγιάννη έπειτα από τη δημόσια διαβεβαίωση του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας σε επαρχιακή συγκέντρωση στις 19 Οκτωβρίου 2023, όπου ο Νίκος Χριστοδουλίδης είχε αναφέρει ότι το έργο μπορεί να προχωρήσει. Όπως αποδεικνύεται όμως, οι προθέσεις της κυβέρνησης κάθε άλλο παρά θετικές είναι, αφού η κυβέρνηση αρνείται να εντάξει το δρόμο στα πολεοδομικά έργα.

Αυτό όμως ουσιαστικά σημαίνει άρνηση υλοποίησης του έργου, αφού οι τοπικές Αρχές δεν μπορούν να πληρώσουν ολόκληρη τη δαπάνη που ανέρχεται σε μερικά εκατομμύρια ευρώ.

Το ζήτημα είχε τεθεί και στην προηγούμενη κυβέρνηση από τον Μάιο του 2022 (16 Μαΐου) με επιστολή του τέως δημάρχου Δερύνειας προς τον τότε Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννη Καρούσο. Ο δήμαρχος τόνισε ότι ο δρόμος ενώνει τη Δερύνεια με τις κοινότητες Φρενάρους, Βρυσούλων, Λιοπετρίου και Αυγόρου και εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό οχημάτων που κινούνται προς την τουριστική περιοχή, καθώς επίσης και το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου, το Γραφείο Εξυπηρέτησης του Πολίτη, το Γραφείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ.α. Ως εκ τούτων, κρίνεται ως ύψιστης σημασίας η πλήρης ανάπλασή του, αφού παρουσιάζει αρκετά προβλήματα, όπως είχε υπογραμμίσει.

Στην απάντησή του όμως (21 Ιουλίου 2022) ο κ. Καρούσος δεν έπεισε. Όπως σημείωσε, η βελτίωση της οδού Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ δεν εγκρίθηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ως πολεοδομικό έργο, αλλά για την ουσία ένιψε τας χείρας του, αφού κάλεσε τις δύο πλευρές, Πολεοδομία και τοπική Αρχή, να τα βρουν μεταξύ τους. «Η θέση του υπουργείου είναι ότι η αναβάθμιση του δρόμου αυτού με βάση πολεοδομικά πρότυπα (ποδηλατόδρομο, πεζοδρόμια, υπογειοποίηση υπηρεσιών κοινής ωφελείας κ.α.) αφορά στο Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και την τοπική Αρχή και θα πρέπει να προωθηθεί ως πολεοδομικό ή ως δημοτικό έργο, καθότι στο μεγαλύτερο μέρος του βρίσκεται εντός δημοτικής περιοχής», είχε σημειώσει ο κ. Καρούσος. Με αυτά τα δεδομένα, ο τέως δήμαρχος επανήλθε πέρσι καλώντας τον νυν Πρόεδρο της Δημοκρατίας να διευκρινίσει πώς και πότε θα υλοποιηθεί το έργο και κυρίως πώς θα χρηματοδοτηθεί. Η κυβέρνηση, όπως φαίνεται, αρνείται να χαρακτηρίσει το έργο πολεοδομικό, ουσιαστικά παραπέμποντάς το στις ελληνικές καλένδες.

Τάσος Περδίος



Share This Article