Θετικά αντιμετωπίζει το Υπουργείο Μεταφορών τα θέματα του κόστους ακινητοποίησης των οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους Takata και του κόστους κάλυψης της μεταφοράς των πολιτών που τα οχήματά τους θα ακινητοποιηθούν, δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Αλέξης Βαφεάδης, λέγοντας ότι στην Επιτροπή Μεταφορών συζήτησαν την πρόταση νόμου εκ μέρους τριών βουλευτών που αφορά ένα μέρος των ανακλήσεων.
Αύριο οι τρεις βουλευτής, Κυριάκος Χατζηγιάννης και Νίκος Σύκας του ΔΗΣΥ και Σταύρος Παπαδούρης του Κινήματος Οικολόγων, που κατέθεσαν την πρόταση για συμπερίληψη στον έλεγχο ΜΟΤ εκκρεμουσών ανακλήσεων των οχημάτων που εισάγονται στην Κύπρο, θα έχουν συνάντηση με αξιωματούχους του ΤΟΜ για τη σωστή διατύπωση και η πρόταση αναμένεται να οδηγηθεί στην ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη Πέμπτη ή το αργότερο στην τελευταία ολομέλεια της 12ης Δεκεμβρίου και να περάσει ει δυνατόν ομόφωνα.
Υπουργείο Μεταφορών και ΤΟΜ προχωρούν με τη συμπλήρωση κενών στην αλυσίδα ενημέρωσης, ειδικά για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τρίτες χώρες και αναμένουν ότι σύντομα θα ανακοινώσουν ρύθμιση αυτού του θέματος, ανέφερε ο κ. Βαφεάδης λέγοντας ότι κάποιες κατασκευάστριες εξέφρασαν πρόθεση να εντάξουν στη βάση δεδομένων όλα τα οχήματα που εισήλθαν στην Κύπρο από τρίτες χώρες.
Για το κόστος εντοπισμού ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι μπορεί να απαιτηθούν επιπλέον εργατοώρες, αλλά το αντιμετωπίζουν θετικά. Υπάρχει και το ενδεχόμενο, συνέχισε, ο έλεγχος αυτός να γίνει στην κατασκευάστρια εταιρεία και ο έλεγχος να τρέξει σε ένα λογισμικό, κάτι που θα είναι πολύ γρήγορο.
Ο Αλέξης Βαφεάδης ανέφερε ότι η προσπάθεια είναι να ειδοποιηθούν όλοι, διανομείς, εισαγωγείς και πολίτες για τις ανακλήσεις και ο πολίτης να πάρει ένα πιστοποιητικό για τις ανακλήσεις μέσω του ΜΟΤ.
Η πρόταση νόμου επιχειρεί να ελέγξει κατά την εγγραφή των οχημάτων κατά πόσον αυτά έχουν ιστορικό ανακλήσεων, δήλωσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Κυριάκος Χατζηγιάννης σημειώνοντας ότι όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Κύπρο, πριν πάρουν άδεια εγγραφής με αυτόν τον τρόπο θα διαπιστώνεται κατά πόσον έχουν ανακλήσεις σε βάρος τους.
Ο εκ των εισηγητών επίσης της πρότασης νόμου, βουλευτής των Οικολόγων Σταύρος Παπαδούρης, σημείωσε ότι υπάρχουν τρία σκέλη: Πρώτον πώς διορθώνουμε άμεσα το όποιο κενό στην αλυσίδα εντοπισμού και ενημέρωσης για τα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί και πρέπει να ανακληθούν, δεύτερον, πώς αποφεύγουμε τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον και τρίτον, ποιος φέρει την ευθύνη για το σημείο που φτάσαμε σήμερα.
Ο κ. Παπαδούρης ανέφερε πως 30.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν με ελαττωματικούς αερόσακους στους δρόμους, με την πιθανότητα απώλειας κι άλλων ζωών.
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Βαλεντίνος Φακοντής δήλωσε ότι το κόμμα του αντικρίζει θετικά την πρόταση νόμου και περιμένει το τελικό κείμενο για να τοποθετηθεί στην ολομέλεια της Βουλής.